Baza prawa podatkowego
- Zobowiązania podatkowe
- Postępowanie podatkowe
- Karta podatkowa
- Podatek od towarów i usług
- Podatek akcyzowy
- Znaki akcyzy
- Podatek dochodowy od osób fizycznych
- Podatek dochodowy od osób prawnych
- Podatek leśny
- Podatek od gier
- Opłata od posiadania psów
- Opłata targowa
- Opłata administracyjna
- Podatek od spadków i darowizn
- Międzynarodowe prawo podatkowe
- Rachunkowość
- Podatkowa księga przychodów i rozchodów
- Doradztwo podatkowe
- Administracja podatkowa
- Ewidencja podatników
- Ustawa Karna Skarbowa
- Podatek od czynności cywilnoprawnych
- Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych
- Czynności sprawdzające
- Tajemnica skarbowa
- Podatek rolny
- Opłata skarbowa
- Kontrola skarbowa
- Egzekucja podatkowa
- Podatek od środków transportowych
- Słownik pojęć
- Podatek od nieruchomości
Aktualności
VAT i akcyza | Prawo gospodarcze | Postępowanie podatkowe | Inne | Podatki - zagadnienia ogólne | Podatki obrotowe | Podatki majątkowe | Podatki i opłaty lokalne | Podatki dochodowe i przychodowe | Finanse publiczne |
Opłata reklamowa
Ustawą z dnia 24 kwietnia 2015 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu wprowadzono do ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych regulacje dotyczące opłaty reklamowej. Nowelizacja efektem wprowadzenia do porządku prawnego regulacji, których podstawą jest ratyfikowana przez Polskę w 2004 r. Europejska Konwencja Krajobrazowa Rady Europy zawarta we Florencji 20 października 2000 roku.
Do ustanowienia opłaty reklamowej na danym obszarze będzie uprawniona rada gminy. Obowiązani do jej uiszczenia będą właściciele i posiadacze nieruchomości lub obiektów budowlanych oraz użytkownicy wieczyści nieruchomości gruntowych, jeżeli na nieruchomościach lub obiektach budowlanych będą usytuowane tablice reklamowe lub urządzenia reklamowe, niezależnie od tego czy na tablicy lub urządzeniu reklamowym będzie widniała reklama.
Tablice takie lub urządzenia nie będą przedmiotem opodatkowania, jeśli m.in.:
- nie będą umieszczone w miejscu widocznym z przestrzeni publicznej czy też
- będą stanowiły szyld.
Opłata reklamowa ma składać się z części stałej ustanowionej w formie ryczłtu oraz z części zmiennej, której wielkość zależna będzie od powierzchni reklamowej tablicy lub urządzenia reklamowego.
Zmiana wejdzie w życie z dniem 11 września 2015 r.
Zobacz pozostałe wpisy