Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

strona główna -> aktualności

Aktualności

rss

VAT i akcyza Prawo gospodarcze Postępowanie podatkowe Inne Podatki - zagadnienia ogólne Podatki obrotowe Podatki majątkowe Podatki i opłaty lokalne Podatki dochodowe i przychodowe Finanse publiczne
Kategoria: Inne 2015-08-12

Opłata reklamowa

Ustawą z dnia 24 kwietnia 2015 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu wprowadzono do ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych regulacje dotyczące opłaty reklamowej. Nowelizacja efektem wprowadzenia do porządku prawnego regulacji, których podstawą jest ratyfikowana przez Polskę w 2004 r. Europejska Konwencja Krajobrazowa Rady Europy zawarta we Florencji 20 października 2000 roku.

Do ustanowienia opłaty reklamowej na danym obszarze będzie uprawniona rada gminy. Obowiązani do jej uiszczenia będą właściciele i posiadacze nieruchomości lub obiektów budowlanych oraz użytkownicy wieczyści nieruchomości gruntowych, jeżeli na nieruchomościach lub obiektach budowlanych będą usytuowane tablice reklamowe lub urządzenia reklamowe, niezależnie od tego czy na tablicy lub urządzeniu reklamowym będzie widniała reklama.

Tablice takie lub urządzenia nie będą przedmiotem opodatkowania, jeśli m.in.:

  • nie będą umieszczone w miejscu widocznym z przestrzeni publicznej czy też
  • będą stanowiły szyld.

Opłata reklamowa ma składać się z części stałej ustanowionej w formie ryczłtu oraz z części zmiennej, której wielkość zależna będzie od powierzchni reklamowej tablicy lub urządzenia reklamowego.

Zmiana wejdzie w życie z dniem 11 września 2015 r.

Tagi: podatki i opłaty lokalne opłata reklamowa


Zobacz pozostałe wpisy