Baza prawa podatkowego
- Zobowiązania podatkowe
- Postępowanie podatkowe
- Karta podatkowa
- Podatek od towarów i usług
- Podatek akcyzowy
- Znaki akcyzy
- Podatek dochodowy od osób fizycznych
- Podatek dochodowy od osób prawnych
- Podatek leśny
- Podatek od gier
- Opłata od posiadania psów
- Opłata targowa
- Opłata administracyjna
- Podatek od spadków i darowizn
- Międzynarodowe prawo podatkowe
- Rachunkowość
- Podatkowa księga przychodów i rozchodów
- Doradztwo podatkowe
- Administracja podatkowa
- Ewidencja podatników
- Ustawa Karna Skarbowa
- Podatek od czynności cywilnoprawnych
- Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych
- Czynności sprawdzające
- Tajemnica skarbowa
- Podatek rolny
- Opłata skarbowa
- Kontrola skarbowa
- Egzekucja podatkowa
- Podatek od środków transportowych
- Słownik pojęć
- Podatek od nieruchomości
Aktualności
VAT i akcyza | Prawo gospodarcze | Postępowanie podatkowe | Inne | Podatki - zagadnienia ogólne | Podatki obrotowe | Podatki majątkowe | Podatki i opłaty lokalne | Podatki dochodowe i przychodowe | Finanse publiczne |
Nowy wzór pełnomocnictwa ogólnego
Na stronach Rządowego Centrum Legislacji pojawił się projekt rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczegółowego sposobu zgłaszania pełnomocnictw ogólnych za pośrednictwem Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej oraz ich przekazywania do Centralnego Rejestru Pełnomocnictw Ogólnych. Obecnie projekt został przekazany do Konsultacji Społecznych.
Minister Finansów określa w rozporządzeniu, że pełnomocnictwo ogólne będzie można zgłosić do Centralnego Rejestru Pełnomocnictw Ogólnych za pośrednictwem Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej za pomocą portalu podatkowego. Autoryzacja zgłoszenia będzie następować poprzez złożenie podpisu elektronicznego weryfikowanego przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu, podpisu potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP albo podpisu elektronicznego użytkownika na portalu podatkowym.
Zgodnie z nowymi przepisami Ordynacji podatkowej, pełnomocnictwo – w tym ogólne - oraz zawiadomienie o jego zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu mocodawca, może zgłosić wyłącznie w formie dokumentu elektronicznego według wzoru określonego w rozporządzeniu ministra finansów.
Jednak w przypadku wystąpienia problemów technicznych uniemożliwiających złożenie pełnomocnictwa ogólnego, jego zmianę, odwołanie lub wypowiedzenie, w formie dokumentu elektronicznego, pełnomocnictwo składa się w formie pisemnej, ale także według określonego wzoru.
Określenie przez Ministra nowych wzorów pełnomocnictwa ogólnego i zawiadomienia o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu tego pełnomocnictwa ma przede wszystkim na celu uproszczenie kontaktów podatników, płatników i inkasentów z administracją podatkową.
Rozporządzenie ma wejść w życie 1 lipca 2016 r.
Źródło: legislacja.rcl.gov.pl; stan na 18 kwietnia 2016 r.
Jagoda Kondratowska
Zobacz pozostałe wpisy