Baza prawa podatkowego
- Zobowiązania podatkowe
- Postępowanie podatkowe
- Karta podatkowa
- Podatek od towarów i usług
- Podatek akcyzowy
- Znaki akcyzy
- Podatek dochodowy od osób fizycznych
- Podatek dochodowy od osób prawnych
- Podatek leśny
- Podatek od gier
- Opłata od posiadania psów
- Opłata targowa
- Opłata administracyjna
- Podatek od spadków i darowizn
- Międzynarodowe prawo podatkowe
- Rachunkowość
- Podatkowa księga przychodów i rozchodów
- Doradztwo podatkowe
- Administracja podatkowa
- Ewidencja podatników
- Ustawa Karna Skarbowa
- Podatek od czynności cywilnoprawnych
- Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych
- Czynności sprawdzające
- Tajemnica skarbowa
- Podatek rolny
- Opłata skarbowa
- Kontrola skarbowa
- Egzekucja podatkowa
- Podatek od środków transportowych
- Słownik pojęć
- Podatek od nieruchomości
Aktualności
VAT i akcyza | Prawo gospodarcze | Postępowanie podatkowe | Inne | Podatki - zagadnienia ogólne | Podatki obrotowe | Podatki majątkowe | Podatki i opłaty lokalne | Podatki dochodowe i przychodowe | Finanse publiczne |
Aktualności dla tagu: centra obsługi podatnika
Zmiana terminu wejścia w życie przepisów reformujących ustrój administracji skarbowej.
18 grudnia Senat przyjął bez poprawek ustawę o zmianie ustawy o administracji podatkowej, która przesuwa na 1 lipca 2016 r. reformę administracji skarbowej.
1 września uruchomione zostały Centra Obsługi Podatnika. Podatnicy będą mogli załatwić swoje sprawy nie tylko we własnym urzędzie, ale zrobią to także w wybranych miejscach na terenie całego kraju. Oprócz spraw podatkowych, będzie można złożyć wybrane dokumenty z obszaru ZUS i akcyzy. Także od 1 września mikroprzędsiębiorca w centrach obsługi będzie mógł skorzystać z pomocy asystenta podatnika.
Rząd przyjął projekt nowej ustawy o administracji podatkowej
Asystent pomagający przedsiębiorcom rozpoczynającym działalność gospodarczą, centra obsługi i usprawnienie wydawania interpretacji podatkowych to założenia projektu ustawy o administracji podatkowej, przyjętej przez rząd 31 marca 2015 r. Jak podaje Ministerstwo Finansów dzięki zmianom ma ona być nowocześniejsza oraz lepiej przygotowana do obsługi klientów.