Baza prawa podatkowego
- Zobowiązania podatkowe
- Postępowanie podatkowe
- Karta podatkowa
- Podatek od towarów i usług
- Podatek akcyzowy
- Znaki akcyzy
- Podatek dochodowy od osób fizycznych
- Podatek dochodowy od osób prawnych
- Podatek leśny
- Podatek od gier
- Opłata od posiadania psów
- Opłata targowa
- Opłata administracyjna
- Podatek od spadków i darowizn
- Międzynarodowe prawo podatkowe
- Rachunkowość
- Podatkowa księga przychodów i rozchodów
- Doradztwo podatkowe
- Administracja podatkowa
- Ewidencja podatników
- Ustawa Karna Skarbowa
- Podatek od czynności cywilnoprawnych
- Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych
- Czynności sprawdzające
- Tajemnica skarbowa
- Podatek rolny
- Opłata skarbowa
- Kontrola skarbowa
- Egzekucja podatkowa
- Podatek od środków transportowych
- Słownik pojęć
- Podatek od nieruchomości
Aktualności
VAT i akcyza | Prawo gospodarcze | Postępowanie podatkowe | Inne | Podatki - zagadnienia ogólne | Podatki obrotowe | Podatki majątkowe | Podatki i opłaty lokalne | Podatki dochodowe i przychodowe | Finanse publiczne |
Aktualności dla tagu: Krajowa Administracja Skarbowa
Od 1 marca 2017 r. zmiany w wydawaniu interpretacji indywidualnych
W związku ze zmianami organizacyjnymi Krajowej Administracji Skarbowej, od 1 marca br. interpretacje indywidualne będzie wydawać dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej. Ma to zapewnić jednolitą informację podatkową i celną.
Krajowa Administracja Skarbowa ruszy 1 marca 2017 r.
Krajowa Administracja Skarbowa, która powstanie z połączenia administracji podatkowej, Służby Celnej i kontroli skarbowej, zacznie działać 1 marca 2017 r. na podstawie ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej. Reforma dotychczasowych struktur ma umożliwić lepsze wykorzystanie ich zasobów kadrowych, finansowych i organizacyjnych. Minister właściwy ds. finansów publicznych będzie odpowiedzialny za koordynowanie i współdziałanie w kształtowaniu polityki państwa w zakresie zadań KAS. Połączoną administracją będzie kierować szef KAS, którym został wiceminister finansów, szef Służby Celnej Marian Banaś.
Krajowa Administracja Skarbowa
3 listopada 2016 r. wieczorem zakończył się pierwszy dzień 29. posiedzenia Senatu. W tym dniu Izba debatowała m.in. nad ustawą o Krajowej Administracji Skarbowej i ustawą – Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej. Sejm uchwalił ustawy na 28. posiedzeniu w dniu 21 października 2016 r. Do Senatu zostały przekazane w dniu 26 października 2016 r. Marszałek Senatu w dniu 26 października 2016 r. skierował ustawę do Komisji Budżetu i Finansów Publicznych. Posiedzenie Komisji Budżetu i Finansów Publicznych w tej sprawie odbyło się 2 listopada 2016 r. Komisja wniosła o wprowadzenie szeregu poprawek, jednak większość z nich ma charakter czysto techniczny.
Krajowa Administracja Skarbowa
Dnia 5 września 2016 r. skierowano do I czytania projekty dwóch ustaw: ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz ustawy – Przepisy wprowadzające o Krajowej Administracji Skarbowej. Nowe regulacje przewidują utworzenie jednolitej Krajowej Administracji Skarbowej (dalej: KAS), która ma stanowić wyspecjalizowaną administrację rządową, w miejsce obecnie funkcjonujących: administracji podatkowej, kontroli skarbowej i Służby Celnej. Krajowa Administracja Skarbowa będzie podporządkowana Ministrowi Finansów.
Kolejne zmiany w Krajowej Administracji Skarbowej
Dnia 31 maja 2016 r. przedstawiono projekt ustawy - Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej. Celem przepisów ma być uregulowanie kwestii mających w sposób skuteczny i sprawny wprowadzić w życie przepisy ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej.
Krajowa Administracja Skarbowa – stan prac nad reformą administracji
Minister Finansów 21 kwietnia 2016 r., podczas spotkania z przedstawicielami organów podatkowych, skarbowych i celnych zaprezentował stan prac, które prowadzą do połączenia Służby Celnej, administracji podatkowej oraz urzędów kontroli skarbowej w jedną strukturę.
Konsultacje projektu ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej
W Ministerstwie Finansów trwają prace nad projektem ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej. Jedną z rozważanych zmian jest zastąpienie dwóch instancji postępowania przed organami administracji podatkowej postępowaniem jednoinstancyjnym zakończonym decyzją zaskarżalną do sądu administracyjnego (Wojewódzki Sąd Administracyjny, a następnie Naczelny Sąd Administracyjny). Obecny system przewiduje dwie instancje administracyjne, a następnie dwie sądownicze.