Baza prawa podatkowego
- Zobowiązania podatkowe
- Postępowanie podatkowe
- Karta podatkowa
- Podatek od towarów i usług
- Podatek akcyzowy
- Znaki akcyzy
- Podatek dochodowy od osób fizycznych
- Podatek dochodowy od osób prawnych
- Podatek leśny
- Podatek od gier
- Opłata od posiadania psów
- Opłata targowa
- Opłata administracyjna
- Podatek od spadków i darowizn
- Międzynarodowe prawo podatkowe
- Rachunkowość
- Podatkowa księga przychodów i rozchodów
- Doradztwo podatkowe
- Administracja podatkowa
- Ewidencja podatników
- Ustawa Karna Skarbowa
- Podatek od czynności cywilnoprawnych
- Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych
- Czynności sprawdzające
- Tajemnica skarbowa
- Podatek rolny
- Opłata skarbowa
- Kontrola skarbowa
- Egzekucja podatkowa
- Podatek od środków transportowych
- Słownik pojęć
- Podatek od nieruchomości
Aktualności
VAT i akcyza | Prawo gospodarcze | Postępowanie podatkowe | Inne | Podatki - zagadnienia ogólne | Podatki obrotowe | Podatki majątkowe | Podatki i opłaty lokalne | Podatki dochodowe i przychodowe | Finanse publiczne |
Aktualności dla tagu: podatek rolny
Interpretacja ogólna w podatku rolnym
Interpretacja ogólna z 2 stycznia 2018 r. dotyczy ustalania przelicznika powierzchni użytków rolnych klasy VIz. Zgodnie z interpretacją stosuje się do nich takie przeliczniki, jak dla użytków rolnych klasy VI. Użytki rolne klasy VIz wchodzące w skład gospodarstw rolnych przelicza się na hektary przeliczeniowe według takich samych przeliczników, w danym okręgu podatkowym, jakie zostały określone dla użytków rolnych klasy VI (w art. 4 ust. 5 ustawy o podatku rolnym).
MF: Zasady udzielania ulg inwestycyjnych w podatku rolnym
W związku z nową perspektywą finansową pomocy w rolnictwie uchwaloną na lata 2014-2020 oraz wejściem w życie rozporządzenia Komisji (UE) nr 702/2014 z dnia 25 września 2014 r. uznającego niektóre kategorie pomocy w sektorach rolnym i leśnym oraz na obszarach wiejskich za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (Dz. Urz. UE L 193 z dnia 1 lipca 2014 r., str.1) Ministerstwo Finansów poinformowało, że pomoc w formie ulgi inwestycyjnej będzie udzielana na zasadach określonych w art. 14 tego rozporządzenia, czyli jako pomoc na inwestycje w rzeczowe aktywa trwałe lub wartości niematerialne i prawne w gospodarstwach rolnych powiązane z produkcją podstawową produktów rolnych.
Stawki podatku rolnego w 2015 r.
Stawka podatku rolnego dla gospodarstw rolnych wyniesie w przyszłym roku 153,43 zł od 1 ha gruntu rolnego. W porównaniu do stawki obowiązującej zmniejszy się ona nieznacznie. Obecnie stawka podatku wynosi 173,20 zł od 1 ha (co stanowi równowartość pieniężną 2,5 q żyta).
Zmiany w podatku od nieruchomości, rolnym i leśnym od 2015 r.
Ministerstwo Finansów zaproponowało wprowadzenie nowych zasad w zakresie pobierania podatku rolnego, podatku leśnego oraz podatku od nieruchomości.
Opowieści podatkowe: Podatek rolny
W III w. n.e. Rzym popadł w spadkową spiralę ekonomiczną, spowodowaną ogromną inflacją, która pociągnęła za sobą upadek gospodarki monetarnej.
Wysokość podatku rolnego w 2014 r.
Stawka podatku rolnego w 2014 r. wyniesie 173,20 zł od 1 ha gruntu rolnego. Oznacza to, że w porównaniu do stawki obowiązującej zmniejszy się ona nieznacznie.
Nowe zasady ustalania wysokości podatku rolnego od 2014 r.
Sejm na posiedzeniu z dnia 10 maja 2013 r. przyjął poprawkę Senatu do nowelizacji ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym. Ustawa zmienia metodę obliczania podatku. Dzięki temu wysokość podatku rolnego ma być mniej zależna od wahań rynkowych i bardziej przewidywalna dla rolników. Na zmianach mają też skorzystać gminy, którym łatwiej będzie planować dochody z tytułu tego podatku.